Breaking news Vineri, 1 iunie ora 19:00

BREAKING NEWS

Teatrul de Comedie București

adaptare de Mircea Cornișteanu, după „Ultima oră” de Mihail Sebastian

Regia: Mircea Cornișteanu

Decorul: Puiu Antemir

Costumele: Clara Labancz

Ilustrația muzicală: Mircea Cornișteanu

Asistent regie: Zoe Bălan

Fotografii: Adi Bulboacă

Distribuția: George Mihăiţă, Dragoş Huluba, Sandu Pop, Andreea Samson, Dan Tudor, Teodora Stanciu, Smaranda Caragea, Aurora Leonte, Eugen Racoţi, Marius Drogeanu, Ana Maria Turcu şi Andrei Runcanu

În spectacolul BREAKING NEWS se întâlnesc două lumi incompatibile: lumea puterii, a banilor, a influenței și lumea idilică a celui care refuză să se supună „zeilor” prezentului. Nu există punte, nu poate exista comunicare între cele două lumi. Neînțelegerea și dialogul „surzilor” pot stârni râsul dar pot, în aceeași măsură, îngrijora: piesa a fost scrisă, totuși, în 1942 și încă mai poate fi privită ca o situație de „ultimă oră”. Spectacolul Teatrului de Comedie actualizează și accentuează spectul unui prezent mereu repetabil, de care ne putem vindeca tocmai conștientizându-l.

Lumea șacalilor din presa interbelică și cea a marilor afaceriști care-i conduc din umbră este una idilică în comparație cu cea a majorității din media așa zis independentă din zilele noastre, al cărei principal rost este să aiurească pe bietul contribuabil, în așa hal încât să nu mai înțeleagă nimic din ceea ce se petrece în jurul său, să-l mintă cu seninătate și să-l manipuleze în folosul celor care dețin banii sau puterea. Spectacolul pe care l-am făcut împreună cu admirabilii actori ai Teatrului de Comedie nu vrea altceva decât să exprime un regret, acela că „breaking news” a luat locul‚ „ultimei ore”. (Mircea Cornișteanu)

Regizorul Mircea Cornișteanu n-a „stricat” piesa lui Sebastian, dimpotrivă. I-a oferit o contemporaneitate care e, de fapt, un omagiu celui care iubindu-ne, ne-a cunoscut mai bine de cât le place unora să recunoască. Pentru că s-ar recunoaște pe ei însăși în personajele de pe scenă. Și tocmai aici a fost inteligența regizorului, ajutată de o distribuție excelentă, care a subliniat câte o dată, cu mici adausuri „contemporane”, replica lui Sebastian. Care în mâna lui Cornișteanu devine „tare”, devine super-adevărată, devine trist de contemporană. Da! Trist! Pentru că adevărul piesei e un amestec de râs cu plans.

Lucian GiurchescuEuropa liberă

Reluând la distanţă de mulţi ani reprezentarea comediei lui Mihail Sebastian sub titlul Breaking news, acest slogan devenit obsesia noastră cotidiană, Teatrul de Comedie şi regizorul Mircea Cornişteanu au dat, cum s-ar spune, lovitura. (...) În centrul atenţiei, pe post de autoritate absolută şi mare maestru combinator, Grigore Bucşan, portretizat magistral şi diferit de alte anterioare interpretări prin distribuirea lui George Mihăiţă. Nu e prima dată când marele actor joacă în contra emploi un rol negativ. Bonomia lui proverbială şi hazul mucalit au fost lăsate la cabină şi când l-a întruchipat exemplar pe Primarul slugarnic din Revizorul. Acum însă, datele sale personale de temperament artistic sunt copios modelate pentru a ne livra o figură în acelaşi timp autoritară şi ridicolă.

Doina PappAdevărul

Andrei Șerban, conștient că rolul regizorului într-un spectacol este să se manifeste și ca un cetățean al prezentului, pune în fața publicului întotdeauna, oglinda realității. Cu inventivitatea cunoscută de acum, tratează cu respect piesa lui Shaw drept o comedie despre noi înșine. La acest spectacol râdem de fapt, de noi înșine, cei captivi într-o lume bolnavă, măcinată de populism.

Ileana Lucaciuspectatorblogspot, 17 octombrie 2016