COLIVIA CU NEBUNE

Spectacol prezentat de Teatrul Metropolis București

de Jean Poiret
Distribuția: Sorin Miron, George Costin, Codrin Boldea, Andrei Redinciuc, Voicu Aaniței, Andrei Huțuleac, Alexandru Pavel, Carol Ionescu, Tudor Cucu Dumitrescu, Adrian Nicolae, Alin Florea, Corina Moise, Alexandra Colci / Ana Crețu, Nicoleta Hâncu, Sorin Flutur, Petronela Purima
Dramaturg: Adrian Nicolae
Traducerea: Adrian Solomon
Versiune scenică: Victor Ioan Frunză
Coregrafia: Krista Sandu
Direcția muzicală: Csibi Andreea
Decorul și costumele: Adriana Grand
Direcția de scenă: Victor Ioan Frunză
Foto: Adriana Grand
Durata: 2h 45min (cu o pauză)
Restricție vârstă: Spectacol nerecomandat tinerilor sub 16 ani!

Capodopera comică a lui Jean Poiret continuă în secolul XX tradiția franceză a acelor „pièces bien faites” (piese bine făcute), adică piese de teatru cu excelent echilibru al structurii dramatice, care prin măiestria alcătuirii dau o consistență artistică uimitoare sub pretextul unui gen lejer. În montarea de la Teatrul Metropolis, scriiturii impecabile i se adaugă o excepțională interpretare. Dincolo de obișnuitul standard de calitate al trupei lui Victor Ioan Frunză, cerințele speciale ale versiunii scenice (actorii joacă, dansează și cântă live, acompaniați de orchestră) fac ca acest demers teatral să fie unul total și o experiență de neuitat.

O comedie despre familii tradiționale, despre preconcepții, dar mai ales despre dragoste, în toate formele și culorile.

”Dacă vreți să vedeți o comedie excelent realizată, la care cu adevărat să râdeți în hohote, dar care să fie și extrem de actuală (obsesia noastră de zi cu zi… actualitatea) (…), dacă vreți să vedeți cea mai bună trupă de actori din București și m-aș încumeta să spun chiar din România, atunci alegeți fără dubiu „Colivia cu nebune” a lui Jean Poiret, pusă în scenă de Victor Ioan Frunză. Și mi se pare absolut relevant în acest caz faptul că biletele la toate spectacolele montate de Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis se epuizează aproape instantaneu și că s-a creat un fenomen unic pe o piață unde oferta teatrală este destul de variată și unde directorii de teatre se chinuiesc să facă diverse strategii ca să aibă tot timpul sala plină. Ei bine, aici nu e nevoie. Și ceea ce este cel mai important e că oamenii vin atrași de calitate și e un semn că, până și într-o lume în care reperele s-au pierdut, consecvența în a crea opere de mare calitate artistică a generat acest fenomen care, așa cum am mai spus-o, e unic. (…)”

Cronica Monica Andronescu: Despre normalitate în „colivia” noastră „cu nebune” - yorick.ro

Galerie media